Κανονισμός Πρακτικής Άσκησης

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΩΔΙΚΟΥΣ GE0201 και GΕ0202 ΚΑΙ ΤΙΤΛΟΥΣ «ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Ι» ΚΑΙ «ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΙΙ»

(απόφαση συνέλευσης 708/31-10-2024)

Βασικά στοιχεία

Τα μαθήματα με κωδικούς GE0201 και GΕ0202 και τίτλους «Πρακτική άσκηση Ι» και «Πρακτική άσκηση ΙΙ» είναι μαθήματα επιλογής στο Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Βιολογίας Α.Π.Θ. Αντιστοιχούν σε 12 ECTS, τα οποία περιλαμβάνονται στα ECTS για τη λήψη πτυχίου και εντάσσονται στο Η’  εξάμηνο σπουδών. Τα παραπάνω μαθήματα είναι συνδεδεμένα και επιλέγονται υποχρεωτικά μαζί. Τα μαθήματα λαμβάνουν βαθμό, ο οποίος προσμετράται στον υπολογισμό του γενικού μέσου όρου. Τα παραπάνω στοιχεία καθορίστηκαν και επικαιροποιήθηκαν με αποφάσεις Συνέλευσης Τμήματος: αρ. 159/10.06.1991, 241/17.06.1996, 545/11-7-2019 και επικαιροποιούνται εκ νέου με τον παρόντα κανονισμό. 

Η Πρακτική Άσκηση έχει διάρκεια 2 ημερολογιακούς μήνες και καθορίζεται σε 35 – 40  ώρες/εβδομάδα (ανάλογα με το ωράριο απασχόλησης του επόπτη του Φορέα Υποδοχής. Έχει οριστεί ως πλήρους διάρκειας σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Η Πρακτική Άσκηση πραγματοποιείται σε καθορισμένες περιόδους που έχει θέσει το Τμήμα και πιο συγκεκριμένα τους μήνες Ιούνιο-Ιούλιο, Ιούλιο-Αύγουστο και Σεπτέμβριο-Οκτώβριο.  Οι μήνες δύναται να αλλάζουν, για λόγους ανωτέρας βίας. Σε κάθε περίπτωση, το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. ανακοινώνει τις περιόδους Πρακτικής Άσκησης στην ιστοσελίδα του το Σεπτέμβριο κάθε ακαδημαϊκού έτους.

Η Πρακτική Άσκηση δύναται να διεξάγεται σε δημόσιες υπηρεσίες, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ και β’ βαθμού, Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) και επιχειρήσεις, εφεξής καλούμενους «Φορείς Υποδοχής», υπό την καθοδήγηση στελέχους Επόπτη του Φορέα Υποδοχής και την εποπτεία διδάσκοντος του Προγράμματος Σπουδών.

Η Πρακτική Άσκηση δύναται να διεξάγεται και σε Φορείς Υποδοχής της αλλοδαπής, εφόσον καθίσταται δυνατή η εποπτεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Είναι δυνατή η επέκταση της διάρκειας της Πρακτικής Άσκησης έως και έξι (6) μήνες στον ίδιο Φορέα Υποδοχής, με την προϋπόθεση της σύμφωνης γνώμης του Υπευθύνου Πρακτικής Άσκησης, του/της φοιτητή/τριας και του Φορέα Υποδοχής. Το κόστος αποζημίωσης και ασφάλισης για το επιπλέον διάστημα Πρακτικής Άσκησης βαρύνει αποκλειστικά τον Φορέα Υποδοχής, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Η Πρακτική Άσκηση πραγματοποιείται αποκλειστικά στους χώρους εγκατάστασης ή παροχής υπηρεσιών του Φορέα Υποδοχής στους οποίους ο/η ασκούμενος/η φοιτητής/τρια παρευρίσκεται. Σε περίπτωση μετακίνησής του/της εκτός των άνω χώρων στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησής του, τα έξοδα μετακίνησης και τυχόν διαμονής βαρύνουν τον Φορέα Υποδοχής.

Υπεύθυνος των μαθημάτων «Πρακτική Άσκηση Ι» και «Πρακτική Άσκηση ΙΙ» είναι μέλος ΔΕΠ, Ε.ΔΙ.Π., Ε.Ε.Π. ή Ε.Τ.Ε.Π., το οποίο έχει οριστεί με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος.

Εκτός του Υπευθύνου Πρακτικής Άσκησης, με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος έχει οριστεί τριμελής Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης και τριμελής Επιτροπή Ενστάσεων.

Η Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης ορίζει Επόπτη Πρακτικής Άσκησης ανά ασκούμενο/η φοιτητή/τρια από τα μέλη ΔΕΠ και Ε.ΔΙ.Π του Τμήματος.

Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν στα μαθήματα «Πρακτική Άσκηση Ι» και «Πρακτική Άσκηση ΙΙ»;

Μπορούν να συμμετέχουν οι φοιτητές/τριες του Τμήματος που βρίσκονται στο Η’ εξάμηνο σπουδών και μπορούν να την πραγματοποιήσουν στο Η’ ή στο Θ’ εξάμηνο, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις ακαδημαϊκής προόδου:

1. Συμπλήρωση τουλάχιστον 120 ECTS μέχρι την έναρξη του  Ζ’ εξαμήνου, 90 από τα οποία θα πρέπει να αντιστοιχούν σε υποχρεωτικά μαθήματα. Ειδικά για τους/τις φοιτητές/τριες που βρίσκονται στο Η’ εξάμηνο κατά το ακ. έτος 2024-2025, ισχύει μόνο η προϋπόθεση της συμπλήρωσης των 120 ECTS μέχρι τη έναρξη του  Ζ’ εξαμήνου.

Σε περίπτωση που υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις αυτές μπορούν να καλυφθούν από φοιτητές/τριες μεγαλύτερων εξαμήνων, μετά από έγκριση της αίτησής τους από την Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης.

Κριτήρια επιλογής

Στην περίπτωση που οι διαθέσιμες θέσεις είναι λιγότερες από τις αιτήσεις των ενδιαφερόμενων φοιτητών/τριών, τότε εφαρμόζονται τα παρακάτω κριτήρια επιλογής (απόφαση ΓΣ: αρ. 545/11-7-2019): 

1. Κατάταξη των φοιτητών/ριών σύμφωνα με τον ακόλουθο αλγόριθμο, ο οποίος συνυπολογίζει τον αριθμό των ECTS που έχουν συγκεντρώσει κατά τα 3 πρώτα έτη των σπουδών τους και τον μέσο όρο της βαθμολογίας σε αυτά:

(Αριθμός ECTS φοιτητή/180)*0,6 +(Μέσος όρος Βαθμολογίας φοιτητή /10)*0,4

Όπου 180: ο συνολικός αριθμός ECTS των 6 πρώτων εξαμήνων

  • Σε περίπτωση ισοβαθμίας υπολογίζεται ο μέσος όρος βαθμολογίας σε μαθήματα που σχετίζονται με το αντικείμενο του Φορέα Υποδοχής.

Ως μαθήματα σχετικά με το αντικείμενο του Φορέα Υποδοχής ορίζονται τα παρακάτω:

  1. Φορείς Υποδοχής που δραστηριοποιούνται στην Υγεία:

Μικροβιολογία, Βιοχημεία, Μοριακή Βιολογία, Γενετική, Βιολογία Κυττάρου, Φυσιολογία Ζώων Ι, Φυσιολογία Ζώων ΙΙ, Ανοσοβιολογία, Γενετική ανθρώπου, Βιοπληροφορική

  1. Φορείς Υποδοχής που δραστηριοποιούνται στην Αγροτική και Βιομηχανική Παραγωγή:

Μικροβιολογία, Βιοχημεία, Βιολογία Κυττάρου, Φυσιολογία Ζώων Ι, Φυσιολογία Ζώων ΙΙ, Φυσιολογία Φυτών, Συστηματική Βοτανική, Βιοπληροφορική, Βιοτεχνολογία Ζώων και Φυτών, Θαλάσσια Βιολογία

  1. Φορείς Υποδοχής που δραστηριοποιούνται στην Προστασία και Διαχείριση Περιβάλλοντος:

Μορφολογία και Συστηματική Ασπονδύλων, Μορφολογία Φυτών, Μορφολογία και Συστηματική Χορδωτών, Ανατομία Φυτών, Γενική Οικολογία, Συστηματική Βοτανική, Δυναμική Πληθυσμών και Βιοκοινοτήτων, Βιοποικιλότητα, Αρχές Αειφορίας και Διαχείρισης, Ανάλυση οικολογικών συστημάτων.

Αιτήσεις φοιτητών/τριών – Επιλογή – Ενστάσεις

Οι αιτήσεις των φοιτητών/τριών πραγματοποιούνται με συγκεκριμένο τρόπο και σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης. Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων, καθώς και οι ημερομηνίες, ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Τμήματος ή/και στην ιστοσελίδα του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης. Η διάρκεια υποβολής αιτήσεων για την Πρακτική Άσκηση  των φοιτητών/τριών είναι κατ’ ελάχιστο δέκα (10) ημερολογιακές ημέρες. Μετά την επιλογή των φοιτητών/τριών από την Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης, τα αποτελέσματα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Τμήματος ή/και στην ιστοσελίδα του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ.  Οι φοιτητές/τριες, που δεν έχουν επιλεγεί (και εφόσον συντρέχει λόγος) έχουν το δικαίωμα να καταθέσουν ηλεκτρονικά ένσταση (σε ειδική φόρμα/έντυπο) στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. εντός πέντε (5) ημερολογιακών ημερών από την ανάρτηση των αποτελεσμάτων. Οι ενστάσεις εξετάζονται από την αρμόδια Επιτροπή Ενστάσεων Πρακτικής Άσκησης. Ο οριστικός πίνακας επιλεγέντων/επιλαχόντων φοιτητών/τριών που θα πραγματοποιήσουν Πρακτική Άσκηση εγκρίνεται από τη Συνέλευση του Τμήματος.

Επιλογή Φορέα Υποδοχής

Η Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης, σε συνεργασία με το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης, υποστηρίζουν τους/τις φοιτητές/τριες στην εύρεση Φορέα Υποδοχής για τη διεξαγωγή της Πρακτικής Άσκησης και καταρτίζουν κατάλογο με τους διαθέσιμους φορείς.

Η Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης τοποθετεί τον/την φοιτητή/τρια σε Φορέα Υποδοχής που περιλαμβάνεται στον προαναφερόμενο κατάλογο.

Για λόγους ηθικής δεοντολογίας, ο/η φοιτητής/τρια δε μπορεί να πραγματοποιήσει την Πρακτική Άσκηση σε συγγενικό πρόσωπο (π.χ. γονείς, θείοι, κλπ).

Σε κάθε περίπτωση, η καταχώριση και η διάθεση θέσεων Πρακτικής Άσκησης για τους/τις φοιτητές/τριες πρώτου κύκλου σπουδών πραγματοποιείται υποχρεωτικά στο ειδικό Πληροφοριακό Σύστημα ΑΤΛΑΣ της ανώνυμης εταιρείας του Ελληνικού Δημοσίου με την επωνυμία «Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας Α.Ε.» (Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε.). Για τους σκοπούς του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ L119) και του ν. 4624/2019 (Α’ 137), το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενεργούν ως Υπεύθυνοι Επεξεργασίας και η Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. ως Εκτελούσα την Επεξεργασία. Κάθε θέση πρακτικής άσκησης που αφορά σε φοιτητές/τριες πρώτου κύκλου σπουδών του Α.Π.Θ. υποχρεωτικά δημοσιεύεται και καταγράφεται στο πληροφοριακό σύστημα ΑΤΛΑΣ.

Αλλαγή Φορέα Υποδοχής – Διακοπή Πρακτικής Άσκησης

Για τις περιπτώσεις αλλαγής Φορέα Υποδοχής ή διακοπής της Πρακτικής Άσκησης εφαρμόζονται όσα ορίζονται στον Κανονισμό ΠΑ του Ιδρύματος.

Δικαιώματα και Υποχρεώσεις φοιτητών/τριών

  • Ο/η φοιτητής/τρια πριν την έναρξη της Πρακτικής του/της Άσκησης πρέπει να ακολουθήσει τις οδηγίες που θα του δοθούν από το Τμήμα ή/και το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης σχετικά την υλοποίηση της Πρακτικής Άσκησης.
  • Κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης, ο/η ασκούμενος/η φοιτητής/τρια δικαιούται αδείας μίας (1) ημέρας ανά μήνα Πρακτικής Άσκησης, για λόγους προσωπικούς, υγείας ή εκπαιδευτικούς (π.χ. εξετάσεις).  Ο/Η ασκούμενος/η μπορεί να χρησιμοποιήσει τις ημέρες απουσίας είτε τμηματικά είτε συνολικά κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης. Στην περίπτωση που θέλει να κάνει χρήση της άδειάς του για προσωπικούς ή εκπαιδευτικούς λόγους, τότε θα πρέπει να ενημερώσει με email για την απουσία του/της δύο (2) ημέρες νωρίτερα τον οριζόμενο Επόπτη Πρακτικής Άσκησης από την πλευρά του Ιδρύματος, το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης και φυσικά τον Φορέα Υποδοχής. Σε περίπτωση που δεν ενημερώσει δύο (2) ημέρες νωρίτερα και έπειτα από έλεγχο διαπιστωθεί ότι ο/η ασκούμενος/η φοιτητής/τρια απουσιάζει από τον Φορέα Υποδοχής, η απουσία αυτή θα θεωρείται αδικαιολόγητη και θα αποτελεί λόγο ακύρωσης της Πρακτικής Άσκησης. Όταν συντρέχουν λόγοι υγείας, τότε ο/η ασκούμενος/η μπορεί να ενημερώσει για την απουσία του/της και την ίδια ημέρα.
  • Ο/Η ασκούμενος/η φοιτητής/τρια στον χώρο της Πρακτικής Άσκησης, υποχρεούται να ακολουθεί τους κανονισμούς ασφαλείας και εργασίας όπως και κάθε άλλη ρύθμιση που ισχύει για το προσωπικό του Φορέα Υποδοχής. Αδικαιολόγητες απουσίες ή παράβαση των κανονισμών του εργασιακού χώρου μπορούν να οδηγήσουν στη διακοπή της Πρακτικής Άσκησης. Στην περίπτωση αυτή, ο/η φοιτητής/τρια δύναται να επαναλάβει την Πρακτική Άσκηση, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στον Κανονισμό Πρακτικής Άσκησης του Ιδρύματος.
  • Για την ολοκλήρωση της Πρακτικής Άσκησης απαιτούνται τα παρακάτω παραδοτέα για κάθε ασκούμενο/η:
  • Έντυπο Ε3.5 έναρξης: το έντυπο οφείλει να το καταχωρήσει ο Φορέας Υποδοχής στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ πριν την έναρξη της Πρακτικής Άσκησης και να το αποστείλει στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης ηλεκτρονικά (praktiki@auth.gr) ή ταχυδρομικά ή να παραδοθεί μέσω του/της ασκούμενου/ης σε συγκεκριμένες ημερομηνίες που ορίζει το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. Για τις ημερομηνίες υποβολής, ο Φορέας Υποδοχής ενημερώνεται ηλεκτρονικά, μαζί με όλες τις λεπτομέρειες έναρξης της Πρακτικής Άσκησης.
  • Υπογεγραμμένες Συμβάσεις Πρακτικής Άσκησης: τις υπογεγραμμένες συμβάσεις Πρακτικής Άσκησης οφείλει να τις αποστείλει ο Φορέας Υποδοχής στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. είτε ταχυδρομικά είτε να παραδοθούν μέσω του/της ασκούμενου/ης σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, που ορίζει το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. Για τις ημερομηνίες υποβολής, ο Φορέας Υποδοχής ενημερώνεται ηλεκτρονικά, μαζί με όλες τις λεπτομέρειες έναρξης της Πρακτικής Άσκησης.
  • Ηλεκτρονική Αξιολόγηση Πρακτικής Άσκησης από τον/την ασκούμενο/η: συμπληρώνεται από τον/την ασκούμενο/η σε ειδική φόρμα, που υπάρχει στο ΠΣ του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ., μετά τη λήξη της Πρακτικής Άσκησης.
  • Έντυπο Ε3.5 λήξης: το έντυπο οφείλει να το καταχωρήσει ο Φορέας Υποδοχής στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ το αργότερο τέσσερεις (4) εργάσιμες ημέρες μετά τη λήξη της Πρακτικής Άσκησης και να το αποστείλει στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης ηλεκτρονικά (praktiki@auth.gr ) ή ταχυδρομικά ή να παραδοθεί μέσω του ασκούμενου/ης σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, που ορίζει το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. Για τις ημερομηνίες ο Φορέας Υποδοχής ενημερώνεται ηλεκτρονικά, μαζί με όλες τις λεπτομέρειες λήξης της Πρακτικής Άσκησης.
  • Ηλεκτρονική Αξιολόγηση Πρακτικής Άσκησης από τον Φορέα Υποδοχής: συμπληρώνεται από τον Φορέα Υποδοχής σε ειδική φόρμα, που υπάρχει στο ΠΣ του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ., μετά τη λήξη της Πρακτικής Άσκησης.
  • Ηλεκτρονική Αξιολόγηση Πρακτικής Άσκησης από τον Επόπτη Πρακτικής Άσκησης: συμπληρώνεται από τον επόπτη Πρακτικής Άσκησης σε ειδική φόρμα, που υπάρχει ΠΣ του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ., μετά τη λήξη της Πρακτικής Άσκησης.
  • Εκτός από τα παραπάνω παραδοτέα, για την ολοκλήρωση της Πρακτικής Άσκησης απαιτείται επιπλέον ένα ηλεκτρονικό αντίγραφο της τελικής γραπτής εργασίας που καταθέτει ο/η φοιτητής/τρια στον Επόπτη Πρακτικής Άσκησης και στη Γραμματεία του Τμήματος.
  • Ο Υπεύθυνος Πρακτικής Άσκησης αποφασίζει για την αποδοχή ή την απόρριψη των στοιχείων/δικαιολογητικών. Σε περίπτωση απόρριψης, μετά από αίτηση του/της ενδιαφερόμενου/ης φοιτητή/τριας, η Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης αποφασίζει οριστικά για τη διάρκεια και το αντικείμενο απασχόλησης που πρέπει να πραγματοποιηθούν συμπληρωματικά ή ακυρώνει την απόφαση απόρριψης του Υπευθύνου Πρακτικής Άσκησης και κάνει δεκτά τα στοιχεία/δικαιολογητικά.
  • Ο/Η ασκούμενος/η δε μπορεί να ορκιστεί πριν την ολοκλήρωση της Πρακτικής του/της Άσκησης, αφού η Πρακτική Άσκηση αποτελεί μάθημα του Προγράμματος Σπουδών. Μπορεί όμως να έχει ολοκληρώσει τις ακαδημαϊκές του/της υποχρεώσεις και να μην έχει καταθέσει αίτηση ορκωμοσίας.

Ασφάλιση Φοιτητών/τριών κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης

Με βάση την κείμενη νομοθεσία, οι φοιτητές/τριες που διεξάγουν Πρακτική Άσκηση, υπάγονται υποχρεωτικά στην ασφάλιση του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 2217/1994 (Α΄83) μόνο για τον κίνδυνο του ατυχήματος. Για την ασφάλιση παροχών ασθενείας σε είδος, εφαρμόζεται η παρ. 10 του άρθρου 15 του ν. 3232/2004 (Α’ 48).

Ο/Η φοιτητής/τρια, λόγω της ασφάλισής του/της από την Πρακτική του/της Άσκηση, δεν παύει να είναι ασφαλισμένος/η στους γονείς του/της (ή αν είναι άμεσα ασφαλισμένος/η στη δική του/της ασφάλεια), δε χάνει την ασφάλισή του/της.

Αποζημίωση Φοιτητών/τριών

Η αποζημίωση από την Πρακτική Άσκηση πραγματοποιείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και τον κανονισμό Πρακτικής Άσκησης του Ιδρύματος.

Διευκολύνσεις φοιτητών/τριών ΑΜΕΑ ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Για τις περιπτώσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην Πρακτική Άσκηση φοιτητών/τριών ΑμεΑ ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι αιτήσεις θα αξιολογούνται με τα κριτήρια αξιολόγησης που θα ισχύουν για όλους τους ενδιαφερόμενους. Εντούτοις, εάν υπάρχουν φοιτητές/τριες ΑΜΕΑ που πληρούν τα κριτήρια επιλογής, αλλά βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των επιλαχόντων φοιτητών/τριών, η αίτησή τους θα γίνεται προσπάθεια να ικανοποιείται κατ’ εξαίρεση με ταυτόχρονη ισάριθμη αύξηση των προσφερόμενων θέσεων Πρακτικής Άσκησης. Ταυτόχρονα, η Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης, σε συνεργασία με το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης, θα φροντίσουν για την εξεύρεση Φορέα Υποδοχής που να μπορεί να ασκήσει φοιτητή/τρια ΑΜΕΑ.

Βεβαίωση Πραγματοποίησης Πρακτικής Άσκησης

Στο τέλος της Πρακτικής Άσκησης ο/η κάθε ασκούμενος/η λαμβάνει ειδοποίηση από το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. για να παραλάβει βεβαίωση πραγματοποίησης Πρακτικής Άσκησης